BGAUDIO.ORG Audio Portal

Bulgarian Audiophile Society
Дата и час: Вто Апр 23, 2019 9:54 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]





Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Честота на тонкоректора - как е най добре?
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 12:22 am 
Offline
има сериозен опит
има сериозен опит
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 25, 2005 12:00 am
Мнения: 2317
Местоположение: Варна
asen_v_k написа:
Кое според вас е златната среда?

Да не ги ползваш :D


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 12:23 am 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Мнения: 2907
Местоположение: София
Това, което гледаш в техническата документация, са честотите, на които се измерва усилването/затихването на ниските/високите честоти. Те нямат нищо общо с честотите на срез на въпросните тонкоректори.
На въпроса "необходим ли е въобще тонкоректор в една качествена аудиосистема" Нанко вече отговори еднозначно.


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 11:18 am 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:00 am
Мнения: 2684
Местоположение: Sofia
Ако тонкорекцията е неизбежна (а аз не се сещам за вариант да е, при качествена система и обработено помещение), по-добре използвай графичен многолентов еквалайзер. Простият тонкоректор с НЧ "врътка" и ВЧ "врътка" е най-голямата глупост, раждана под слънцето, защото и Господ не може да каже без прецизно измерване, кои са ти проблемните честоти с пад, които трябва да бъдат коригирани. При многолентов еквалайзер имаш възможности за прецизен слухов или базиран на реално измерване на дефектите на помещението експеримент, като коригираш само нужните честоти, а не "всичко под 200 херца" или "всичко над 10 килохерца" :roll:


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 11:45 am 
Online
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 31, 2004 12:00 am
Мнения: 3007
Местоположение: София
Ако толкова ти трябва тонкоректор си го направи параметричен, да може да си променяш и честотите и затихването.


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 12:02 pm 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Мнения: 2907
Местоположение: София
asen_v_k написа:
Проверих го няколко пъти - точно за тонкоректора става въпрос и за дълбочината на корекция има и затихването но е в друг диапазион.


Очевидно трябва още малко обяснение.
Ето характеристиката на един стандартен тонкоректор.

Изображение

Виждаме, че единственият, диапазон, на който корекцията не действа, е този около 1KHz. Това, което променяме при въртене на потенциометъра, е стръмността на филтъра.

Това е корекцията на един 5-лентов еквалайзер.

Изображение

При него вече можем да говорим за честоти на настройка на всяка от лентите за корекция. При параметричния еквалайзер те не са фиксирани, а могат да се задават.

За "неизбежната" тонкорекция :

Изображение


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 1:45 pm 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Мнения: 2907
Местоположение: София
Не можах да те разбера, но както и да е.
Ако става дума само за тонкомпенсация (loudness), тогава тонкоректорът пак не е решение, защото когато вдигнем нивото, басът ще дойде в повече и ще дразни. По-добре тогава да си е направо loudness, който все пак да може да се изключва. Много усилватели го имат като опция, а при някои се регулира и дълбочината на корекцията.


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 2:52 pm 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 01, 2004 12:00 am
Мнения: 2907
Местоположение: София
Не ти трябва операционен.
Нужно е единствено потенциометър с извод(и) за лоуднес.


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие: тонкоректор
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 9:34 pm 
Offline
има известен опит
има известен опит

Регистриран на: Вто Сеп 27, 2005 12:00 am
Мнения: 130
Местоположение: София/Габрово
Между другото малко извън точната тема, но нали при различни звукови налягания АЧХ на възприятие на човешкото ухо е различна, и точно при ниски нива на звука, не сме толкова чувствителни към басовите и високочестотните трептения, така както към средночестотния диапазон. В тоя ред на мисли, тонкоректорът не е чак толкова голяма гкупост - защо да не си изгладим нашето криво АЧХ в някои случаи. Разбира се това е само теоретично. Всички знаем, че хубавите системи нямат нужда от такива неща и звучат чудесно без корекции. А, тонкоректори с дълбочина +/-12 и нагоре децибела е ненужна щуротия за който и да е. Но все пак според мен тонкоректорът е решение в определени случай даващ шанс да се пооправи АЧХ на колоните, усилвателя или просто на уШото ни :)


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Мар 17, 2009 10:46 pm 
Offline
BG Audio Team™
BG Audio Team™
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 1:00 am
Мнения: 795
Местоположение: Sofia
Това с по - ниското слабото възприятие на никите честоти при ниски нива е едно голямо недоразумение. Наистина се наблюдава такова нещо, но то е на ниво слухов орган (ухо) и дава по-слаба възбудимост на нервните окончания. До сега, обаче, не се е родил човек, който да слуша с ушите. Те са само рецептор. Слуха е функция на мозъка и точно там става компенсацията на този недостатък. Иначе какво да правим когато отидем на симфоничен концерт и там няма как да влючим Loudness на оркестъра когато свири по-тихо.

По голяма част от слушането, както и почти цялото виждане се случва в мозъка, а не в рецептори (уши и очи). В много книги за аудио, изложението започва като се обяснява за устройството на ухото, ама никъде не се казва какво става после със звука. Защо например когато е тъмно по-добре се слуша музика и тя звучи по-богато и детайлно. Или защо в дискотеките трябва да има и светлинни ефекти, а не само джангър. Или пък защо са необходими свуковите ефекти в киното, фоновата музика (която исторически е още от нямото кино) и други подони. Някак повечето хора изтърват този аспект на нещата.


Върнете се в началото
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

cron
POWERED_BY
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов