Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 3:17 pm Заглавие:
тази песен я слушахме и за слушалки , сега за ОБ . Харесва ми има развитие .Аз също харесвам ОБ и ако наистина имаше баса за които споменавате щях да съм с такава конструкция . Но уви ОБ не може да бъде натурален в ниските терци когато се слуша голяма част от музиката създадена след 90 години . От една страна от тогава все повече групи и изпълнители започнаха да обръщат внимание на ниските регистри , една почти неизползвана територия за музиката им до сега , от друга страна звукозаписна индустрия откликна и почна да зписва все "по-дълбоко" ...
Слушал съм всякакъв ОБ , дори и такъв с 2 на 2 метра налягането в ниските регистри беше неприятно по ниско от нивата на които трябва да е със сигурност на поне 1500 часа от музиката която слушам . Един бърз преглед в нета показва бързо и тчно какво слушат хората кото има възможности- Нелсон Пас станал милионер с продаване на 3-4 лентови колони в къщи с мега хорни..защо ли .Кондо лека му пръст слушаше хорни..., и въпреки това като цяло предпочитам ОБ (с един говорител ) пред всякаква друга конструкция без добре направената хорна . _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 3:45 pm Заглавие:
Обикновено като гледам конструкцията на ОБ с дъговиден горен край, все ми се струва, че някой е забравил надписа R.I.P.
Неконтролираният ход на говорителя е предпоставка баса да е вял и да изостава спрямо останалата част от спектъра...
Иначе е "басрефлексно" внушителен (по скоро размит) _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Sep 17, 2004 Мнения: 512 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 4:37 pm Заглавие:
Daniel Petrov написа:
Обикновено като гледам конструкцията на ОБ с дъговиден горен край, все ми се струва, че някой е забравил надписа R.I.P.
И на мен някога това ми напомняха, докато разбрах, че тези закръгления си имат съвсем определена цел (подобно на вътрешните закръгления при хорните). Като направиш една симулация на ОБ с ръбове и без - ще видиш разликата (а тя хич не е малка).
Daniel Petrov написа:
Неконтролираният ход на говорителя е предпоставка баса да е вял и да изостава спрямо останалата част от спектъра...
Ако говорителя е с "меко окачване" (както е например при Visaton B200) - да, съгласен съм по този пойнт. Но ако е с "твърдо" окачване (както е при последните ми бафъли - хартиено, тип акордеон), този ефект би могъл да се наблюдава чак при значителна подавана ел. мощност (разбирай >20-30 вата) , които едва ли са "нормални" за домашно слушане (по груби сметки това би означавало около 108-110db звуково налягане в моя случай. Иначе при "стандарта" 4 вата говорителят дори не трепва. И баса си е бърз, изобщо не изостава
Daniel Petrov написа:
Иначе е "басрефлексно" внушителен (по скоро размит)
Даниеле, като си дойдеш в БГ, ела да се видим и да чуеш новите ми бафъли - да чуеш, че баса няма нищо общо с басрефлекс, нито пък е размит. Господи, какви отговори давам, ми то е смешно направо - ОБ и басрефлексен бас
Ivan Rachev написа:
..., и въпреки това като цяло предпочитам ОБ (с един говорител ) пред всякаква друга конструкция без добре направената хорна .
Доста по-обективен си от Даниел
Поне не отричаш напълно тази конструкция де
И аз никога не съм отричал хорните, но отвореността и естествеността на възпроизвеждане при ОБ не биха ме накарали да си помисля за нещо друго, освен за ОБ...До петък съм в София, ако намериш време ела да чуеш новите ми бафъли (нямат нищо общо със старите), ако желаеш даже си вземи от твоите парчета, за да имаш правилни критерии за сравнение...А и аз трябва да дойда към теб някой ден...
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 4:53 pm Заглавие:
Е, това си е мое мнение, ония, които слушахме у вас не бяха със синхронизирани говорители. Аз не мога да присъствам в петък, прибирам се в неделя.
Хорните са нещо, с което винаги се правят компромиси - предимно заради обема, това означава, че оценката ни за звученето им не е обективна.
Няма хорна (освен много малко изключения), която да не е компромис по отношение на алгоритъм на отварянето, площ на устата или дължина на контура, това означава, че докато не се направи такава без компромиси, дори и с по висока резонансна честота, т.е. с къс контур, но с нужното сечение на устата и закономерно отваряне на въпросния контур, мнението за звука на рупорите не е обективно. _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Jan 11, 2005 Мнения: 621 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 6:40 pm Заглавие:
Още един глас за хорните. Като оставим настрана нискочестотния регистър, аз лично не съм доволен от характера на средно и високочестотния регистър възпроизведени от ОБ! _________________ Министерство на Звука
We are the Gramomakers
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Авг 25, 2008 9:09 pm Заглавие:
gogo написа:
Но ако е с "твърдо" окачване (както е при последните ми бафъли - хартиено, тип акордеон), този ефект би могъл да се наблюдава чак при значителна подавана ел. мощност (разбирай >20-30 вата) , които едва ли са "нормални" за домашно слушане (по груби сметки това би означавало около 108-110db звуково налягане в моя случай. Иначе при "стандарта" 4 вата говорителят дори не трепва. И баса си е бърз, изобщо не изостава ...
Проблемът е много по-дълбок и труден за решение, отколкото изглежда. Много твърдото окачване означава висока резонансна честота и високи изкривявания, ако се постига с твърда трептилка.
Решения, разбира се съществуват. Фирми като Supravox и PHY-HP предлагат такива, но реализацията не е никак евтина. Поради тази причина чифт хубави драйвери за OB достигат цената на чифт хорни заедно с драйверите. На старо ситуацията е същата - реалната търговска цена на чифт запазени Altec 755A e над $2500.
С това никак не искам да отричам ОB, нито да обезкуражавам ентусиастите, които не харесват "кутийния звук" каквото и да значи това, а да подчертая отново, че в аудиото безплатни обяди няма...
Регистриран на: Sep 17, 2004 Мнения: 512 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 10:21 am Заглавие:
Daniel Petrov написа:
Е, това си е мое мнение, ония, които слушахме у вас не бяха със синхронизирани говорители.
Проблема там не е от синхронизацията, "ниските" им бяха в повече, та караха стаята да "пее". Е, отделно и високоговорителите си имат недостатъци...
Daniel Petrov написа:
Аз не мога да присъствам в петък, прибирам се в неделя.
Няма проблем, аз се връщам след 10-ти септември, тогава си добре дошъл
Daniel Petrov написа:
Хорните са нещо, с което винаги се правят компромиси - предимно заради обема, това означава, че оценката ни за звученето им не е обективна.
Известно ми е това, при ОБ също има компромиси, свързани с площта, но тогава пак бихме могли да говрим за субективизъм, нали така
Известно ми е и че за да имаме мега-звук от хорна, трябва да я нагънем или в мазето, или на първия етаж и да слушаме музика на следващия етаж. И пак ми е известно, че ОБ в слушателската стая на PHY-HP представляват цяла една стена с монтирани на нея широколентови говорители, зад леки перденца...И двата примера ги давам, за да подчертая, че и при двата вида озвучителни тела всичко е въпрос на разумен компромис между размер, цена и краен резултат.
Borislav Uzunov написа:
Като оставим настрана нискочестотния регистър, аз лично не съм доволен от характера на средно и високочестотния регистър възпроизведени от ОБ!
Боре, по първата ти част от изказването - а ти какви ОБ (грамотно конструирани) слуша и къде? По втората (за средите и високите) - виж, там до голяма степен е бил виновен драйвера, гаранция. Като цяло това твое изказване за мен е несериозно и не бих искал да споря с теб - няма за какво
Rumen Suvandjiev написа:
Проблемът е много по-дълбок и труден за решение, отколкото изглежда.
Абсолютно съгласен, но не прочетох "нерешим", т.е. все пак има решение
Rumen Suvandjiev написа:
Много твърдото окачване означава висока резонансна честота....
Да, аз точно това търся - сравнително по-висока резонансна честота, но пък по-голям диамеър (говоря само за ОБ). Ако не се сещате защо - мога да го обясня. По-високата рез. честота изобщо не означава "по-малко бас"...
Rumen Suvandjiev написа:
Решения, разбира се съществуват. Фирми като Supravox и PHY-HP предлагат такива, но реализацията не е никак евтина.
За протокола бих добавил и Fertin.
Rumen Suvandjiev написа:
Поради тази причина чифт хубави драйвери за OB достигат цената на чифт хорни заедно с драйверите.
Тука нещо хич, ама хич няма да се съглася. Ти искаш да ми кажеш, че за около 2000 евро (колкото струва например чифт Supravox 215-2000EXC, топовия им модел, защото имат доста по-евтини модели - в пъти) бих могъл да си купя комплект хорни с не по-лоши високоворители? Е няма как да стане това. Те самите хорни (ако говорим за сериозни такива) биха стрували толкова, че и повече, освен ако не си ги правиш сам разбира се. Качеството винаги е струвало пари, но ако ще говорим за сравнение с хорни, направени с Фостекси - да, тогава наистина чифт готови хорни биха могли да струват колкото чифт добри говорители (че даже и доста по-малко). Ами ако направим това сравнение с някой от топ моделите на Lowther, заедно с хорните? За пример - чифт Supravox 215SignatureBicone (доста сериозен дравер с много потенциал) струва около 600 евро...Просто сравняваме различно категории стоки
Rumen Suvandjiev написа:
На старо ситуацията е същата - реалната търговска цена на чифт запазени Altec 755A e над $2500.
Бих казал, тази сума се отнася за чифт WE755A, при Altec мисля e по-малкa, но това са подробности. Да, знам за култа на аудиофилите към този драйвер, знам, че представя женските вокали несравнимо и че е проектиран за ОБ. Никога не съм го слушал за съжаление и би ми било интерсно, но подобна сума бих дал само и единствено за нещо ново (съвременно), което да има и подобаваща поддръжка (всичко се случва)...
Rumen Suvandjiev написа:
С това никак не искам да отричам ОB, нито да обезкуражавам ентусиастите, които не харесват "кутийния звук" каквото и да значи това, а да подчертая отново, че в аудиото безплатни обяди няма...
С риск да обезокуража ентусиастите ще кажа: Ентусиасти, ОБ не е просто една дъска с монтиран на нея какъв да е високоговорител, това е нещо доста сложно, комплексно и живо. И не по-леко за изчисление отколкото една хорна например. Освен това, по-големия бафъл не винаги означава повече "бас" - изобщо не си го и помисляйте даже . Освен това, МДФ-а, ПДЧ-то, шпертплата, дървото или ламинирания паркет (и такива бафъли съм виждал ) може да не се окажат най-подходящия материал за различните ОБ. А за да ги окуража, ще кажа, че това е най-лесната и евтина за реализация конструкция и при правилен подход, подбор на драйвер, както и при грамотно изчисление (не става с намерени чертежи от нета), може да достави слушателски емоции, които цял живот ще се помнят от чулите грамотно конструирани ОБ - говоря за сцена, за обем, за въздух, за безкутиен звук, за звук като наживо, за бърз бас. Отново ще поканя всеки, който има желание, да заповяда да чуе гореизброените неща. На разположение съм всеки ден без събота и неделя, от 9:30 17:00. В петък вечерта изчезвам от София, връщам се след 10-ти септември, тогава пак съм на линия. И пак казвам - не отричам хорните (както някои тук отричат ОБ без да са ги чули) - просто не е моя тип ОТ. Ама нали затова сме хора - всеки си има някакви предпочитания в живота. Аха, телефона за желаещите да слушат - 0887 577 588.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 10:59 am Заглавие:
Гоге айде като се върнеш да донесеш ОБ при мен , да се съберем и да решим кое как свири ? Защото липсата на достатъчно дълбочина и налягане в ниските , не е единственото което не ми допада при ОБ . Процент от сцената за която толкова говорите идва от отразения звук .Към говорителя в предно и задно натоварена хорна е прибавано въздух който от една страна му помага да стой по-добре в 0 , от друга помага на говорителя да не върти голяма част от въздуха около себе си а да го излъчва към ушите ни , ето това е бърз бас ,въздух и сцена . Притиворечиш си
gogo написа:
ОБ не е просто една дъска с монтиран на нея какъв да е високоговорител, това е нещо доста сложно, комплексно и живо. И не по-леко за изчисление отколкото една хорна например
gogo написа:
ще кажа, че това е най-лесната и евтина за реализация конструкция .
_________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 11:08 am Заглавие:
Малък ход на говорителя е постижим само в рупор, това не съм го измислил аз, колкото е по дълъг контура и по голямо сечението на устата, толкова по надолу в диапазона е контролиран хода.
Това даже на компютърните симулации се вижда.
Количеството присъединен въздух е най голямо при рупорите, не случайно най скъпите конструкции са именно такива.
Не коментираме изобщо проекти като Далас и други от тоя калибър, там компромисите са много повече, отколкото трябва. _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Sep 17, 2004 Мнения: 512 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 11:29 am Заглавие:
Ivan Rachev написа:
Притиворечиш си
gogo написа:
ОБ не е просто една дъска с монтиран на нея какъв да е високоговорител, това е нещо доста сложно, комплексно и живо. И не по-леко за изчисление отколкото една хорна например
gogo написа:
ще кажа, че това е най-лесната и евтина за реализация конструкция .
Не си противореча - писал съм сложна за изчисление, но лесна и евтина за реализация - това са две различни неща.
Ivan Rachev написа:
Гоге айде като се върнеш да донесеш ОБ при мен , да се съберем и да решим кое как свири ? Защото липсата на достатъчно дълбочина и налягане в ниските , не е единственото което не ми допада при ОБ . Процент от сцената за която толкова говорите идва от отразения звук .Към говорителя в предно и задно натоварена хорна е прибавано въздух който от една страна му помага да стой по-добре в 0 , от друга помага на говорителя да не върти голяма част от въздуха около себе си а да го излъчва към ушите ни , ето това е бърз бас ,въздух и сцена
Ако ще нося бафъли при теб за сравнение, трябва първо да подготвя едни други, които да отговарят на твоите хорни със 7,2 метровата линия (поправи ме ако греша). Само че тогава едва ли ще е възможно да ги "донеса" при теб - предполагам ме разбираш. Настоящите ми бафъли са размер "компакт" и не би могло дори и да става дума за подобно сравнение - разбрал си ме погрешно. Освен това знам каква музика слушаш и знам какво не ти достига при ОБ. За сцената - донякъде си прав, но основната причина за по-изразената сцена при ОБ е в широкия бафъл. Защо на твоите хорни има рупор пред високоговорителя? Защо тесните озвучителни тела не могат да формират сцена, каквато биха формирали широките такива при равни други условия? Не искам да изпадаме в безсмислени спорове, още по-малко в конфронтация - има анкета, всеки може да гласува както пожелае, всеки може да разкаже за предпочитанията си и да се обоснове, нали така
Регистриран на: Jan 10, 2005 Мнения: 236 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 11:59 am Заглавие:
Тук усещам, че има потенциал за люта битка обаче нещата са крайно индивидуални. Аз например направих първата си стъпка в сериозното аудио точно с хорните на Иван и тогава бях останал като попарен, направо озадачен. След това имах възможност да слушам и доста други системи, включително и хорни и ОБ, както и баслефлекс системки разни. С ръка на сърцето мога да кажа, че тръпката, която изпитах при Иван първият път, когато гостувах, вече почти нито една система не може да ми причини. Просто този контрол, тази сцена, този микро детайл, ми няма смисъл да описвам, каквото и да било трябва просто слушане.
Сега относно ОБ и Гого, само хубави неща мога да кажа.
Реално при Гого слушах първия си сериозен ОБ и въпреки че и преди това бях ровил за инфо за този тип ОТ останах много, ама наистина много приятно впечатлен. Слушал съм старите бафъли с Б200+БГС40, които в ниските бяха според мен пресилени, но въпреки това бяха и все още са чудесни. Следващите му Бафъли - Кристалите, се справят чудесно. Много добър баланс, детайл, сцена, но не успяха да ме впечатлят толкова силно, колкото когато посещавам Иван. Разбира се това е мое много лично мнение.
Аз лично си мисля, че хората, които прохождат в аудиото трябва да започнат с ОБ. Това е една чудесна конструкция, която дава възможности за експерименти и преоткриване удоволствието от слушане на любимата музика. За съжаление няма много широколентови говорители в ниския и средния ценови клас подходящи за ОБ, но това не пречи човек да експериментира и да открива удоволствие в музиката лично за себе си.
Относно хорните. Аз ги поставям като наистина най-върховата точка в аудиото, както от гледна точка на звуковъзпроизвеждане, така и в изцяло технически аспект. Просто това не е конструкция за всеки, изисква се прецизност, търпение. Това не е бюджетна конструкция, но удоволствието от една такава завършена система е неописуемо.
Надявам се повечето от вас да не ме разберат погрешно, не се опитвам да рекламирам, каквото и да било или когото и да било. Нека приемем, че просто изразявам личното си мнение и предпочитание. Както съм казвал и преди, много е важно човек да трупа слушателски опит, да има любими творци и произведения и да прослушва тях на колкото се може повече системи. Само така всеки може да преоткрие своята истина и да открие своето удоволствие от музиката.
Поздрави на всички и най-искрени пожелания за покоряване на все повече лични и професионални върхове.
Последната промяна е направена от poseydon на Вто Авг 26, 2008 12:05 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1863 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 26, 2008 12:02 pm Заглавие:
2-те различни неща са едно неделимо цяло , изчисленията и проекта трябва да се правят самостоятелно защото както сам каза в нета проектите не стават . Приготви каквито пожелаеш , със сигурност ще са 5 пъти по леки и удобни за носене , моите са по 140 кг. едната...(нали каза ,че по голямата дъска не значи повече ниски ...?) . мислех че знаеш змачението на предния рупор , чети по-внимателно написал съм го в предния пост . Да наистина спора е безмислен и когато съберем ОБ и Хорна заедно , всеки много рязко ще разбере защо ...съмнявам се да знаеш повече 10% от нещата които слушам , като изключим популярните . _________________ Etheraudio
BGaudio
Metropolisaudio
Министерство на Звука
.......срещу ми мишки църкат
като ме видят , познай къде си бъркат.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Следваща
Страница 2 от 8
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети