Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Благодаря за предполагаемата цена!
Аз имам заявена поръчка към човек от БГаудио тима, който ще изработи и съгласува усилвател с хорни. Не бих се отметнал от нея и думата си
Въпроса ми беше чисто сравнителен...
По темата.
Винаги съм си мислил, че за да работи един говорител, му трябва работна среда, обем, който да взаимодейства адекватно с мембраната му. Говоря като чист лаик, който се опитва да си обясни нещата...
Значи, ОБ колоните биха звучали добре според моята представа и логика в ОПРЕДЕЛЕНО помещение, поставени по определен начин, като голямо значение за звука също така би имал и материала, който е в стаята ЗАД ОБ колоните!
Това ме навежда на мисълта, че ако на мен ми харесат как звучат тези колони ТАМ, то ако ги купя и ги поставя ТУК, то те със сигурност НЯМА да звучат така!
Един вид... ако се проектират определени ОБ, то те трябва да се съобразят и 'донастроят' в съответното помещение. Зависими са както от размера на стаята, така и от това какво има в нея и зад колоните.
Това са много съобразяванки и бих казал - голям компромис.
Докато хорните според мен са по 'независими' и шанса да звучат добре на различи места е много по голям.
Регистриран на: Aug 04, 2004 Мнения: 1919 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Авг 29, 2008 11:40 am Заглавие:
Berlingo написа:
Благодаря за предполагаемата цена!
Аз имам заявена поръчка към човек от БГаудио тима, който ще изработи и съгласува усилвател с хорни. Не бих се отметнал от нея и думата си
Въпроса ми беше чисто сравнителен...
По темата.
Винаги съм си мислил, че за да работи един говорител, му трябва работна среда, обем, който да взаимодейства адекватно с мембраната му. Говоря като чист лаик, който се опитва да си обясни нещата...
Значи, ОБ колоните биха звучали добре според моята представа и логика в ОПРЕДЕЛЕНО помещение, поставени по определен начин, като голямо значение за звука също така би имал и материала, който е в стаята ЗАД ОБ колоните!
Това ме навежда на мисълта, че ако на мен ми харесат как звучат тези колони ТАМ, то ако ги купя и ги поставя ТУК, то те със сигурност НЯМА да звучат така!
Един вид... ако се проектират определени ОБ, то те трябва да се съобразят и 'донастроят' в съответното помещение. Зависими са както от размера на стаята, така и от това какво има в нея и зад колоните.
Това са много съобразяванки и бих казал - голям компромис.
Докато хорните според мен са по 'независими' и шанса да звучат добре на различи места е много по голям.
Поправете ме ако греша?
Правилно разсъждаваш! _________________
CHE
Born Ernesto Guevara de la Serna 14 June 1928 Rosario, Argentina.
Executed by a US-trained Bolivian soldiers in La Higuera on 9 October 1967.
Регистриран на: Sep 17, 2004 Мнения: 512 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Авг 29, 2008 12:14 pm Заглавие:
Berlingo написа:
Благодаря за предполагаемата цена!
Аз имам заявена поръчка към човек от БГаудио тима, който ще изработи и съгласува усилвател с хорни. Не бих се отметнал от нея и думата си
Въпроса ми беше чисто сравнителен...
По темата.
Винаги съм си мислил, че за да работи един говорител, му трябва работна среда, обем, който да взаимодейства адекватно с мембраната му. Говоря като чист лаик, който се опитва да си обясни нещата...
Значи, ОБ колоните биха звучали добре според моята представа и логика в ОПРЕДЕЛЕНО помещение, поставени по определен начин, като голямо значение за звука също така би имал и материала, който е в стаята ЗАД ОБ колоните!
Това ме навежда на мисълта, че ако на мен ми харесат как звучат тези колони ТАМ, то ако ги купя и ги поставя ТУК, то те със сигурност НЯМА да звучат така!
Един вид... ако се проектират определени ОБ, то те трябва да се съобразят и 'донастроят' в съответното помещение. Зависими са както от размера на стаята, така и от това какво има в нея и зад колоните.
Това са много съобразяванки и бих казал - голям компромис.
Докато хорните според мен са по 'независими' и шанса да звучат добре на различи места е много по голям.
Поправете ме ако греша?
Да, в общи линии нещата са такива. Тъй като при ОБ има и задна вълна, която не е "хваната" и насочена напред, както при хорните, то трябва да се обърне внимание какво има (или няма) зад ОБ. Колкото ОБ е по-далеч от задната стена, толкова (и субективно, и на симулации) повече се "изглажда" АЧХ отдолу и толкова по-надолу по честота слиза ОБ. Ако ги преместиш по-близо до стената, баса става доста по-твърд, бърз и стегнат (при мен в момента е така - стаята ми е малка), но се забелязва и засилено "пеене" на помещението. Пердетата, дето ги има в моята стая абсорбират главно от високите среди нагоре. Даже май доста абсорбират, но все пак разликата с и без тях е огромна (стаята ми е почти куб и има отвратителна акустика). А виж, в една средностатистическа жилищна стая нещата изобщо не изглеждат така - все пак се предполага, че ще имаш и диван (мека мебел), и някоя секция, че и други мебели. По принцип във всяка една стая е желателно да се направи каква да е акустична обработка, без значение какви са ОТ.
А настройката при ОБ е значително улеснена - трябва просто да ги преместваш напред, назад, наляво или вдясно, докато получиш желания резултат
Регистриран на: Jan 20, 2007 Мнения: 144 Местожителство: София
Пуснато на: Пет Авг 29, 2008 9:37 pm Заглавие:
zambo написа:
Мистерия...
Няма абсолютно никаква мистерия.
Най-сериозните проблеми при акустичните екрани се проявяват в областта на високия бас и ниската среда - музикантите наричали този диапазон "melody range" - защо ли
Басът се чува като функция на помещението, а не на музиката - колкото по-голямо е помещението, толкова повече се подсилва този ефект (което в моите очи се явява невероятен проблем, тъй като това свойство привлича вниманието на слушателя върху звука, а не върху Музиката)...
Слушането на музика, имаща големи динамични градации е трудна работа (направо си е невъзможно), поради ниската чувствителност на такава конструкция. Някакси не мога да слушам изпълнения нз оргомен симфоничен оркестър на ниски нива за не криви усилвателя
По въпроса за рупорите - едва ли в близките няколко хилядолетия някой ще измисли нещо по-добро от преднонатоварените хорни в комбинация с маломощни еднотактни стъпала. _________________ E=mc^2 +/-3dB
Регистриран на: Sep 08, 2004 Мнения: 130 Местожителство: София
Пуснато на: Нед Авг 31, 2008 9:57 pm Заглавие:
haralanov, моите OB са с 93dB говорител, Fostex FE126E.
На Жоро не помня колко са чувствителни говорителите,
но ги слуша с 4 ватов лампов SE, без никави проблеми.
Смятам че проблема с акустиката на стаята и баса стои с
еднаква сила за всички типове озвучителни тела,
може би само затворения обем е по непретенциозен.
haralanov, моите OB са с 93dB говорител, Fostex FE126E.
На Жоро не помня колко са чувствителни говорителите,
но ги слуша с 4 ватов лампов SE, без никави проблеми.
Смятам че проблема с акустиката на стаята и баса стои с
еднаква сила за всички типове озвучителни тела,
може би само затворения обем е по непретенциозен.
Поздрави,
Ангел
Аз обаче продължавам да не се съгласявам, че 'проблема с акустиката на стаята и баса стои с еднаква сила за всички типове озвучителни тела'
Хорните са значително по непренциозни от ОБ.
И това го мисля, понеже си имам някакво понятие от физика и нейните закони.
Не мисля, че акустиката е наука, далечна от простите физични закони
Регистриран на: Jan 20, 2007 Мнения: 144 Местожителство: София
Пуснато на: Пон Сеп 01, 2008 9:55 pm Заглавие:
DIY написа:
слуша с 4 ватов лампов SE, без никави проблеми.
Сигурен ли си?
DIY написа:
моите OB са с 93dB говорител, Fostex FE126E.
Притежавам въпросният говорител. Стои наказан в ъгъла на слушателското ми помещение. Има ужасяващ тон под 600 и над 4000Хз, а мощната му магнитна система според мен го прави крайно неподходящ за използване на акустичен екран, още повече че това говорителче не трябва да вижда нищо под 200Хз, понеже може да докара слушателя до мозъчен инсулт с "прекрасния си тон".
п.с. А какво те кара да мислиш, че затворения обем не е толкова претенциозен към разположение? _________________ E=mc^2 +/-3dB
Регистриран на: Oct 25, 2005 Мнения: 1536 Местожителство: Варна
Пуснато на: Пон Сеп 01, 2008 11:03 pm Заглавие:
haralanov написа:
DIY написа:
слуша с 4 ватов лампов SE, без никави проблеми.
Сигурен ли си?
DIY написа:
моите OB са с 93dB говорител, Fostex FE126E.
Притежавам въпросният говорител. Стои наказан в ъгъла на слушателското ми помещение. Има ужасяващ тон под 600 и над 4000Хз, а мощната му магнитна система според мен го прави крайно неподходящ за използване на акустичен екран, още повече че това говорителче не трябва да вижда нищо под 200Хз, понеже може да докара слушателя до мозъчен инсулт с "прекрасния си тон".
п.с. А какво те кара да мислиш, че затворения обем не е толкова претенциозен към разположение?
Това спрямо широколентов за 150лв чифта ли е? _________________ Обичам всичко това, заради което другите ме мразят!
Досега никой не е успявал да ме убеди, че евтините работи са много хубави Верно, както обичам да казвам... скъпите неща може и да са калпави... но хубавите задължително са скъпи
А за ОБ колоните... сигурно тези по магазините ги затварят, за да не влиза прах
Майтап си правя... давам го малко по несериозно...
Като доживея да чуя еднакъв клас хорни и ОБ, тогава ще изразя лично мнение За сега само разсъждавам върху така наречения 'работем обем' на говорителя
Регистриран на: Sep 08, 2004 Мнения: 130 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Сеп 02, 2008 10:18 am Заглавие:
haralanov написа:
DIY написа:
слуша с 4 ватов лампов SE, без никави проблеми.
Сигурен ли си??
Да, слушах ги при него, ако желаеш отиди и ги чуй лично,
Жоро на никой не е отказал прослушване.
Има 2 бафъла, Кристалите и No Box на Visaton, леко модифициран.
haralanov написа:
DIY написа:
моите OB са с 93dB говорител, Fostex FE126E.
Притежавам въпросният говорител. Стои наказан в ъгъла на слушателското ми помещение. Има ужасяващ тон под 600 и над 4000Хз, а мощната му магнитна система според мен го прави крайно неподходящ за използване на акустичен екран, още повече че това говорителче не трябва да вижда нищо под 200Хз, понеже може да докара слушателя до мозъчен инсулт с "прекрасния си тон". ?
Отново те каня да ги чуеш в къщи, все още бафълите са на етап макет,
но може да се добие представа за звука им. Проекта е No Box на Visатon, вместо B200 e FE126E.
Определено няма ужасяващ тон под 600 и над 4 kHz.
Прослушвани са от хора притежаващи Tannoy 15" monitor,
Sonus Faber Cremona, Lowther EX3. Да, всеки от тези озвучителни тела
има предимства пред моя проект, но никой не получил мозъчен инсулт
haralanov написа:
п.с. А какво те кара да мислиш, че затворения обем не е толкова претенциозен към разположение?
Личният ми опит. Преди години, когато се преместих в друг апартамент
и стаята ми беще доста празна, един познат донесе затворени озвичителни тела и ги местихме из цчлата стая.
Определено бяха по по малко капризни по отношение на разположението от моите басрефлески, които имах тогава.
Що ли ги деля нещата малко на обем, в който добрата колона свири и обем, който помага на добрата колона да свири.
Що ли си мисля, че обема въздух вътре в ОТ има съвсем друга функция, отколкото обема извън.
И че колкото повече ги омесваме двата обема, толкова е по труден контрола
Регистриран на: Jan 20, 2007 Мнения: 144 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Сеп 02, 2008 8:21 pm Заглавие:
DIY, вече гостувах на Жоро и чух как свирят бафълите.
Наистина не бих си позволил да коментирам нещо, което не съм слушал. Попитай го какво се чу като пуснахме малко по-динамична симфонична музика и дали 4W са достатъчни дори и за нормално звуково ниво...
DIY написа:
Отново те каня да ги чуеш в къщи, все още бафълите са на етап макет, но може да се добие представа за звука им.
Благодаря за поканата, ще дойда като ги завършиш (само кажи какво пиеш )
DIY написа:
Прослушвани са от хора притежаващи Tannoy 15" monitor, Sonus Faber Cremona, Lowther EX3.
Познавам ги и тримата. Човекът със Кремоната наистина чува адски много и винаги е бил обективен в оценката си, но той пък гони космическа прецизност на звука, за сметка на леееката стерилност и леееко пожертваната музикалност.
Ако ти е казал, че Фостекса свири и наистина си го е мислел, можеш да му се довериш напълно и да не се притесняващ за подробностите (все пак осъзнавам и ценовия ранг на този проект, така че не може да се гони феноменално възпроизвеждане за тези пари).
Успехи и скорошно довършване на проекта ти! _________________ E=mc^2 +/-3dB
1. Гласувах за хорни.
2. В момента /от месец/ слушам и прогонвам два широколентови сложени в ъгъла на стаята на една маса, дори не са и на дъска.
3. Правя хорни и ще правя само хорни.
В София имам два чифта, като имам време и свикна с колата, ще ги докарам тук.
В Троян имам един готов чифт, правя всичко възможно да ги боядисам /черно, естествено / но от месец-два ми изскачат други неща /от които идват пари/ и ме бавят. Тук имам и един разкроен чифт, който съм замислил да бъде като "показно" - елементарна форма, но с добър дизайн , с конструктивна възможност да "приеме" както и най-доброто - Етер, така и най-евтиното - примерно TVM - сравненията са хубаво нещо, а и хората и техните портфейли са различни
4. Когато съм някъде другаде за месец-два, предпочитам да взема два широколентови и да ги слушам ей-така, без нищо или пък сложени в ОБ.
5. И хорните и ОБ са отворен тип озв.тела - това като пояснение.
6. И хорните и ОБ са кофти тип озв.тела - изискват WAF -> ∞
7. И хорните и ОБ са многократно по-добри от комерсиалните многолентови затворени системи с/без басрефлекс.
8. Противопоставянето е ненужно, според мен.
Поздрави,
Теодор. _________________ What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Следваща
Страница 6 от 8
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети