Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Jan 13, 2005 Мнения: 730 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Вто Окт 11, 2005 3:49 pm Заглавие: Модели на хорна
ultimate написа:
amitko написа:
Математически вярна хорна е нещо доста интересно....Няма такава...всички налични сметки и симулации са просто модел на процесите в хорната, като смея да твърдя всеки си има някакви недостатъци....
Може би все пак има. Това е трансформатор на импеданси с разпределени параметри. И най-вероятно това е експонециалната хорна /позабравил съм теорията, говоря малко наизуст/. Но не само, че сигурно е най-дълга, но е и трудна за изпълнение. За това има модели, които я скъсяват или апроксимират.
Твоят е от лесните за изпълнение, но мащабът е неподходящ и не мога да го видя Ако може с по-дебели линии и по-малък формат.
Трасворматора на импеданси е само един от възможните модели (не става дума за конкретната функция, дали е експонента или нещо друго).
Файла просто е в реални размери, просто програмата с която го чертая е такава....
колкото до другото. Нещата трябва да се разделят на две колко е трудно за моделиране и колко е трудно като дърводелска работа...
Моето определено е лесно като дърводелство, но като моделиране не е особено проста работа. Затова като я направя искам и други да я чуят, а и ако има възможност да и се измерят параметрите, защото ако са такива каквито предвиждам значи що годе читаво моделирам процесите вътре. Само да поясня че няма нищо общо с модела на King и не е линейна апроксимация на експонента или на каквато и да е друга функция...
А преимуществото е че модела няма да зависи толкова от параметрите на драйвера, колкото и еретично да звучи това...
Може и да не е вярно, не знам
По моя сметка би трябвало да е настроена на 87Hz +- 3 с 95% вероятност, ако излезе извън диапазона 84-90 Hz значи сметките не са верни, но най - вероятно пак ще става за слушане, ако ли пък не ще си направя малките TL.
Пуснато на: Вто Окт 11, 2005 4:03 pm Заглавие: Re: Модели на хорна
amitko написа:
... еретично ...
Тоест, и ти "търсиш" встрани от "класическите" постановки [Webster, Olson, Leach, Keele...] ??
Преместено от друга тема:
Експоненциалната е най-къса от смислените контури за н.ч.; най-дълга е чистата хиперболична. Коничната е рядко използвана /да не се бърка с коничната форма на отделните ходове/. _________________ What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch
Пуснато на: Вто Окт 11, 2005 7:53 pm Заглавие: Re: Модели на хорна
progressor написа:
amitko написа:
... еретично ...
Тоест, и ти "търсиш" встрани от "класическите" постановки [Webster, Olson, Leach, Keele...] ??
Преместено от друга тема:
Експоненциалната е най-къса от смислените контури за н.ч.; най-дълга е чистата хиперболична. Коничната е рядко използвана /да не се бърка с коничната форма на отделните ходове/.
Имаш ли някакъв обобщен материал, в който се сравняват различни контури?
amitko, трансформатор на акустичен импеданс е предназначението, действието на хорна, а не модел. Това действие е предмет на моделирането. Твоята конструкция действително е трудна за смятане, макар и най-често срещана /не конкретната, че не мога да я видя/. Парциално-коничната, а не коничната, както отбеляза и progressor. Ако споделиш по-особения начин, по който си подходил при сметките, ще е много интересно. Под "конична", разбира се, имаме предвид не конкретната форма, а звуковод с квадратично нарастване на сечението по дължината. Май всички хорни оформени от плоскости се състоят от няколко последователно навързани пресечени конуси, всъщност - пресечени пирамиди.
Регистриран на: Jan 13, 2005 Мнения: 730 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Окт 13, 2005 10:05 am Заглавие: Re: Модели на хорна
ultimate написа:
progressor написа:
amitko написа:
... еретично ...
Тоест, и ти "търсиш" встрани от "класическите" постановки [Webster, Olson, Leach, Keele...] ??
Преместено от друга тема:
Експоненциалната е най-къса от смислените контури за н.ч.; най-дълга е чистата хиперболична. Коничната е рядко използвана /да не се бърка с коничната форма на отделните ходове/.
Имаш ли някакъв обобщен материал, в който се сравняват различни контури?
amitko, трансформатор на акустичен импеданс е предназначението, действието на хорна, а не модел. Това действие е предмет на моделирането. Твоята конструкция действително е трудна за смятане, макар и най-често срещана /не конкретната, че не мога да я видя/. Парциално-коничната, а не коничната, както отбеляза и progressor. Ако споделиш по-особения начин, по който си подходил при сметките, ще е много интересно. Под "конична", разбира се, имаме предвид не конкретната форма, а звуковод с квадратично нарастване на сечението по дължината. Май всички хорни оформени от плоскости се състоят от няколко последователно навързани пресечени конуси, всъщност - пресечени пирамиди.
Напротив, точно модел е, както например цикъла на Карно е модел на процесите в ДВГ....
Мисля че има известно недоразумение... модел наричам системата от постулати чрез която се описва даден феномен....Конкретното изпълнение наричам дизайн...
Та значи моят модел въобще не е свързан с акустиката (поне не е завължително, а и нищо не разбирам от акустика). Не се педставя чрез движение на нещо в нещо ии не се симулира с метод на крайните елементи...
Бях писал някъде по форума от какво тръгват нещата...
Ще се опитам да го разкажа с инженерна терминология...
Разглеждам хорната като една непрекъсната система от филтри (непрекъсната в смисъл че са бесброй много филтри зависещи от непрекъснат параметър - дължината на хорната).
На единия краи на хорната има все едно генератор на шум, и от нея излиза каквото остене след филтрите...
Математическият модел на това нещо е по - интересен (потърсих нещо подобно но засега не съм попаднал) и може да се прилага за доста неща (не знам какви), не само за хорни.
Базира се на факта че винеров процес (математическия модел на бял шум) се поглъща от област с фрактални граници.
за съжаление сметките не са особено прости и не мога да доведа модела до край (а и не остава време да се захвана сериозно стова). Когато го завърша ще го публикувам..
Та конкретния дизайн е направен използвайки някакви прости приближения на този модел...не е казано че е по - добър от съществуващите или че ще може да се правят по - хубави хорни, простое различен
Цикъл на карно е най-ефективния термодинамичен цикъл - изобарен, изотермен, изобарен, изотермен. Цикъла на ДВГ - (в wikipedia като цикъл на Ото) е изохорен, изотермен, изохорен, изотермен.
Пуснато на: Чет Окт 13, 2005 11:15 am Заглавие: Re: Модели на хорна
amitko написа:
Напротив, точно модел е, както например цикъла на Карно е модел на процесите в ДВГ....
Мисля че има известно недоразумение... модел наричам системата от постулати чрез която се описва даден феномен....Конкретното изпълнение наричам дизайн...
Та значи моят модел въобще не е свързан с акустиката (поне не е завължително, а и нищо не разбирам от акустика). Не се педставя чрез движение на нещо в нещо ии не се симулира с метод на крайните елементи...
Бях писал някъде по форума от какво тръгват нещата...
Ще се опитам да го разкажа с инженерна терминология...
Разглеждам хорната като една непрекъсната система от филтри (непрекъсната в смисъл че са бесброй много филтри зависещи от непрекъснат параметър - дължината на хорната).
В инж. терминология - линия /среда/ с разпределени параметри. Тук - верига от навързани един след друг безкрайно много трансформатори с безкрайно малко отличаващ се от 1:1 коеф. на трансформация.
В понятието "модел" явно влагаме различен смисъл, но няма да споря, особено с математик Давам ти право. За себе си не съм убеден, че задачата, предназначението, действието = модел. За мен моделът е средство за описание, за наподобяване, за изучаване на реалния обект/явление. Разликата може би е тънка, а може и да е дебела...
Но да не преливаме от пусто в празно
Ще я правиш ли тази хорна?
Прегледах доста материали за хорните и съм учуден, че хорната се смята сама за себе си. Докато другите боксове изискват сума ти входни данни за говорителя.
Друго, което ме учудва е, че много често се смята с коеф. 8 /ъглово разположение/, а реално никъде по снимките не се виждат хорни сложени в ъгъла.
progressor, благодаря!
Последната промяна е направена от Removed на Чет Окт 13, 2005 11:31 am; мнението е било променяно общо 1 път
Пуснато на: Чет Окт 13, 2005 11:47 am Заглавие: Re: Модели на хорна
amitko написа:
Та значи моят модел въобще не е свързан с акустиката (поне не е завължително, а и нищо не разбирам от акустика). Не се педставя чрез движение на нещо в нещо ии не се симулира с метод на крайните елементи...
Добре де, ако не е свързан изобщо с акустиката, как тогава ще моделираш един акустичен проблем?? Най-малкото входните данни би трябвало да са свързани по някакъв начин с акустиката... Флуидите са много коварно нещо ... нали знаеш все още се работи по критериални зависимости.... нещо не мога да чатна... нали съм си прост инженер, и по МА бях добър само на задачите _________________ What this world needs is a good 5 Watt amplifier ~ Paul Klipsch
Регистриран на: Jan 13, 2005 Мнения: 730 Местожителство: Sofia
Пуснато на: Чет Окт 13, 2005 12:10 pm Заглавие:
е аз ползвам някой акустични характеристики...скоростта на звука и лицето на източника. Всеки случай не ползвам флуиди, макар доколкото знам такъв подход се ползва и при влуидите, поне като студент съм слушал един подобен курс третиращ скоростта на химичните процеси (доколкото си спомням)...
Цитат:
нали знаеш все още се работи по критериални зависимости.... нещо не мога да чатна... нали съм си прост инженер, и по МА бях добър само на задачите
Това с критериалните зависимости не го разбирам, а колкото до МА, това не е МА, това е дял от Теория на вероятностите наречен Случайни процеси...макар че и от определена гредна точка пак е МА, или по скоро Теория на мярката
Дайте да не пълним форума повече с глупости, като я направя ще се радвам да я чуете (макар че няма да е нещо невероятно, най - вероятно), а като довърша сметките
ще ги разкажа подробно...
Та сега ще предтавя мнението си на човек който никога не е правил хорни, и почти не е чувал такива...
Като за първи такъв проект, може би избрах най - сложния подход. Изсмятах и моделирах всияко сам, със всички плюсове и минуси от това (отне ми около 3-4 месеца, естествено в свободното време).
След като вече имах окончателния чертеж, ми трябваше известно време да "събера смелост" да го започна, всъщност осмислих долу горе как ще стане конструкцията..питах във форума и четох (най - вече за лепилата, аз ползвах Хенкел). Искам да благодаря за съветите, вършат работа...
Накрая се захванах с рязането, нарязах си сам плоскостите с прободен трион.
Оказа се, че тънкият момент е сглобяването, трябва да се работи търпеливо, да се изчаква да стегне и т.н. Не съм ползвал никъде пирони или винтове. Лепено е дъска по - дъска, като е чакано поне по 24 преди да се махнат стегите.
Освен това е работено само в по - топлите дни, защото работя в мазето което няма отопление, или в най - добрия случай - печка-духалка...
После чаках около месец да докарат FRS8 - 8 ома.
Сега за резултата...
Използвания усилвател е TDA2005 (със захранване от звънчев трансформатор) 2х2 вата, знам че е дърво, ама то беше под - ръкаи като за първи опит ставаше. Кабели Eagle Sillver line. Високоговорителя беше просто сложен в дупката (без да е захванат с нещо).
За звука мога да кажа че е поразителен.. Няма нищо общо с звука от стандартни боксове. Хем е отворен, хем изпълва стаята (тя е малка, ама все пак). Според мен най добре се слуша на около 1-2м от колоната, 1-1.5 метра в страни...
Интересното във звука е баса и вокалите, за високите няма какво да говоря, предполагам всеки който е чувал този високоговорител ги знае...
Та за баса: учудващо, но тази въшка свири бас, естествено не кърти мифки, ама определено го има, и то, бих казал точно както ми харесва, не много плътен, по - скоро мек, и някак си "правилен".
Вокалите, ами какво да кажа...все едно Peter Hammill пее в стаята
Два дни доста послушах: VDGG: Present; Dream Theater: Live at Budokan, Octavarium.
Lohn Lee Hooker и още дотса неща които не се сещам...
а да, много интересно взучи Нова Генерация (диска на ePay.bg).
Наистина впечатлението е за много реална картина, чуват се много неща които до преди това не съм ги чувал през колони, само на слушалки, например как Lohn Lee Hooker си тактува с крак докато свири...
Абе направо съм изумен...
Въпреки това мисля че имам какво да се промени, предполагам към по - добро. Следващият птоект пак ще е с ФРС 8 (някъде в бъдещето), но мисля да е с по - лако сечение на хорнта и с по - голяма дължина.
А за тези мисля че прекрасно би подхождал един усилвател клас А - 2х3 вата. Остава да ги довърша и да им придам красив вид...
Все пак ми е интересно да се сравнят с малките ТЛ и други подобни...някой ден
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети