Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Регистриран на: Mar 25, 2006 Мнения: 106 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Сря Апр 12, 2006 5:32 pm Заглавие: Мнението ви за една лампа
Вчера ми подариха 4 подбрани 6П3С руски ама са правени за износ и вграждане в качествени усилватели.Въпросът ми е дали тази лампа е подходяща за един SE усилвател?за преамп ще ползвам ЕСС83(подбрани с позлатени изводи)имам няколко невероятно добри изходни трансформатори сваляни от лампови усилватели телефункен и няколко достатъчно мощни трафове за да храня спокойно една 5.1 система с прекрасен звук(ако Ivan Rachev ме одобри мога и етери от него да си взема все пак знам че ще дам пари за нещо за което ушите ми ме молят от половин година )този проект съм го започнал преди 4 месеца и все още творя и творя и при първият тест бях главозамаян бях чувал индустриално количество усилватели-било то транзисторни или лампови но този определено имаше нещо много характерно в звученето-нещо което не бях чувал досега. единственото нещо което му липсва са етери ама преди това ще го дам на господин Ivan Rachev за да го преслуша и да си каже мнението след това ще следват Kirilov,3aropka,Daniel Petrov и ако го одобрят как свири ще организирам слушане вкъщи за да се убедите в силата на истинския КЛАС А.
ПС.Ако има правописни грешки моля да ме извините защото пиша от клуб и нещо не се виждат буквите по клавишите
Най-вероятно е да имаш някои проблеми. Но на първо място кажи от какви телефункенски усилватели са изходните трансформатори(с какви изходни лампи са работили, при какъв товар и мощност...) Общо толерирано мнение в сайта е, че за сингъл енд е добре да използваш мощни триоди, не че 6П3С не стават...Има обаче твърде много по-добри варианти. Много от колегите не харесват ЕСС83 заради звука й, аз мисля, че става...Комбинацията 6П3С(6Л6) + ЕСС 83 е характерна предимно за китарджийски усилватели, все пак добре оразмереният и добре изпълнен услвател ще свири прилично и с тези лампи. И ако приемаш като мнение - не отивай на вариант 5.1 ако искаш да слушаш музика. чуй повече мнения и действай...
Успех!
Ако знаеш моделите на телефункенските усилватели, пиши кои са - може би ще намеря схеми, за да можеш да се ориентираш по-добре...От мен имаш керамични цокли - подарък, също и 6ж8, ако намеря...
Пратил съм ти лично съобщение...
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Сря Апр 12, 2006 6:47 pm Заглавие:
Аз също ползвам телефункенски изходни (благодарности на DDB) - те са предимно изчислявани за EL11, EL12, ECL11, AL4 и в тоя порядък лампи (освен ако не са от някой куц модел с U-лампи), които работят на <40mA ток и имат около 7k индуктивно съпротивление на първичната. 6П3С ще свирнат в триоден режим без проблем на такива трансформатори според мен, но истинската лампа като звук, която ще пасне с такъв траф е триодът с директно отопление като 6С4С или 2А3 - има руско производство и се намират сравнително лесно. 300В няма да стане с тях защото работи на 2 пъти по-голям ток и ще доведе до пълно насищане на магнитопроводите и вероятност от прегаряне на намотките. Така че си помисли дали има смисъл да ги "похабяваш" с пентоди.
Регистриран на: Mar 25, 2006 Мнения: 106 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Сря Апр 12, 2006 6:55 pm Заглавие:
Модела на усилвателя просто не го знам поради причината че го купих в насипно състояние(взех всичките 4 броя) от един автопазар за невероятните 10 лева(2 трафа по 500W/930V) като по него си стояха и GM70 е поопушени леко,ама здрави и още някакви дребни лампи ама те бяха окислени и заминаха в коша.Разбрах че е телефункен по надписа върху трансформаторите и по платките и шаситата.Изглаждащите филтри бяха с кондензатори 350мкФ/1500В.
Знам че въпросното съотношение ЕСС83 и 6П3С е по подходящо за китари но при влагане на добри елементи и подбрани лампи става един наистина добър хай-енд усилвател а това което се получи при мен е наистина нещо прекрасно от кум чистота,динамика,дълбочина.
Регистриран на: Aug 01, 2004 Мнения: 1953 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Апр 12, 2006 6:58 pm Заглавие:
Ако искаме един лампов усилвател да просто да свирне, става общо взето взякакъв изходен трансформатор.
Ако искаме да свирне добре, трябва да потърсим трансформатор, който да е подходящ по параметри за дадената лампа.
Ако искаме да направим наистина аудиофилско стъпало обаче, трябва да проектираме трансформатора в контекста на конкретната схема.
Всичко друго (дори и използването на скъпи маркови трансформатори) за мен е повече или по-малко любителска работа.
Регистриран на: Mar 25, 2006 Мнения: 106 Местожителство: Стара Загора
Пуснато на: Сря Апр 12, 2006 7:43 pm Заглавие:
Давам гаранция че са на телефункен!Навсякъде си го пишеше телефункен и беше с едни доста опушени ГМ70!възможно е да е нещо рядко за колекционери.В това никой не може да бъде сигурен,освен ако не разполага с пълен каталог на въпросната фирма.Смятам въпроса с марката за приключен!
Преди време се запознах с един симпатичен, вече много възрастен човек, един от пионерите на телевизията в България. Той ми каза, че в младежките му години с неговия съдружник през следвоенните години са произвеждали за нуждите на пропагандата на Съветската армия мощни нискочестотни усилватели, като са ползвали предоставени от руснаците заграбени от германците различни апаратури -киноусилватели, военни апаратури и пр.. Много интересен е начина, по който руснаците са плащали - в натура - с немски "репарационни" радиоапарати, които нашите хора са продавали на втора ръка . Така, че нищо чудно - възможно е някой ден да намерим и такъв усилвател и да се чудим какво ли производство е и защо го няма в справочниците.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Апр 13, 2006 12:26 am Заглавие:
ГМ70 не се е появявала на запад докато не падна желязната завеса, няма как да е ползвана в западногерманско производство.
Ако някой си е играл да преправя телефункен и да му слага ГМ70, това е друга работа.
Да не би лампата да е друга?
Т.е. да не прилича на тази:
_________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Apr 30, 2005 Мнения: 1151 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Апр 13, 2006 6:26 am Заглавие: Изходни трансформатори
velinski написа:
Аз също ползвам телефункенски изходни (благодарности на DDB) - ..., които работят на <40mA ток и имат около 7k индуктивно съпротивление на първичната.
Освен съпротивлението 7 ком, определящо се от товарното съпротивление и преводното отношение за 1 кхц, коментирайте и индуктивността на първичната намотка при постояннната съставна. Тя показва каква най-ниска честота може да се усилва без особено уваличаване на нелинейните изкривявания. Например, ако този трансформатор има индуктивност 56 хенри, неговия пълен импеданс на 20 херца е 5 килоома. Ако е по-малко, този импеданс ще е по-малък и изкривяванивтя за най-ниските честоти ще се увеличат много забележимо. Старите трансформатори са проектирани при съвсем друг подход - тогава не са мислели дори за 40 херца. Външния вид и изпълнението, сигурно са безупречни. Недостатъчната индуктивност обаче гарантира по-висока горна гранична честота.
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Чет Апр 13, 2006 6:54 am Заглавие:
Нямам L-метър иначе досега да съм ги измерил. Иначе на слух не откривам аномалии. За тия трафове липсват каквито и да е било публикувани данни, но изхождам от логиката, че са навивани специално за използваните изходни лампи на TFK, а за тях дават 7к Ra. Иначе омическото съпротивление на първичната е между 220 и 630 ома на различните модели.
Трафовете на TFK, Klangfilm, Siemens отпреди 50-60 години спокойно мачкат новото производство на Lundahl и се нареждат сред високия клас на Tribute, Tamura и Tango. Единствено не могат да се мерят с аморфните и сребърнонавитите им модели, но цените им са
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Пет Апр 14, 2006 8:46 am Заглавие:
Bojo написа:
Хм! Нещо ми се объркаха понятията. Сложи в едно изречение Сименс, Лундал, Танго и Тамура (за изходни трансформатори). Прозвуча ми като сравнение на автомобили: Запорожец, Лада, Кадилак и Ролс Ройс.
Кои са запорожците и ладите?
Говоря за Telefunken, Klangfilm, Siemens-Halske и Loewe преди 1950 спрямо съвременното производство на Tango, Tamura и Tribute. Lundahl не влиза в списъка изобщо (ако го приемем за лада)!
Фашистките трафове като ноу-хау, качество на изработката и материал на ламелите са недостигнати и в наши дни (сособено изродските профи трафове на Klangfilm!)
Въпреки че разни фенове на меренето твърдят че ниските им честоти били нелинейни а високите имали пад след 16kHz, аз лично не откривам подобни проблеми, а вярвам на ушите си.
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Пет Апр 14, 2006 10:46 am Заглавие:
Ползвам в момента 2 такива говорителя като фул рейндж - ела да им откриеш пада над 8 kHz щото аз не мога
Вадят си пълния чинел и физическата му атака, атмосферата в залата, дъхът на вокала, високите са си линейни и отворени
Че имат пад - имат, но е много над 15 kHz
Имат и още един документиран пад около 2 kHz, при който някои вокали просто изчезват в музиката. Тоя пад често е компенсиран с малка обратна връзка в схемите на Telefunken.
Като критика - липсва им динамиката, мощността и линейността на Ether-ите, но пък имат най-истинските среди, които съм чувал.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети