Не сте се регистрирали? Можете да направите това от тук . След като се регистрирате, получавате няколко предимства - можете да променяте изгледа, да конфигурирате коментарите и публикувате съобщения със Вашето име
Бързам да предупредя четящите с малък опит или без такъв, които ще започнат да задават неадекватни въпроси:
Участието в проекта е за хора, които могат най малкото да си сметнат мощността на резисторите (знаят закона на чичко Георг Ом)... та ако не го можете това, не се занимавайте изобщо с високи напрежения, рискувате да ви убие тока!
По добре четете без да пишете и трупайте опит и знания, няма смисъл да се разводнява темата!
Така, сега по темата:
Предвид на това, че постоянно се говори как не се споделят идеи и схеми в БГ Аудио, искам да споделя тези по долу, предвид на това, че много хора минаха на лампи, пък и има сравнително голям интерес към слушането на винил.
За всички, които никога не са слушали аналогов грамофон:
Дори да имате 1-2 плочи, разходите по това начинание си заслужават!
Не искам да давам обяснения защо, най добре е самите вие да "попиете" впечатления със собствените си сетива.
Мога само да кажа, че разликата между аналогов и цифров запис за мен беше смазваща...
Та.. ето какво ми роди главата днес следобед:
Първата схема:
В нея са използвани любимите ми двойни триоди 6Н3П, като поради малкото усилване на лампата, схемата за усилване по напрежение е тристъпална+катоден повторител в изхода.
Анодния ток за всяко стъпало е 1мА, за катодния повторител е малко повече от 5мА.
Втората схема:
Използван е единичния триод 6С2П, като усилвателните стъпала са с едно по малко. За 6С2П е характерен малко по агресивния звук в сравнение с 6Н3П, така, че... кой как си прецени. Изходното стъпало е аналогично с това от първата схема.
И двете схеми са без обратна връзка, RIAA корекцията е пасивна.
Захранването е добре да е с кенотронен изправител - примерно 6Ц4П.
Това със захранването ще го бистриме по нататъка.
Стойностите на елементите са ориентировъчни и са на базата на усреднени анодно-решетъчни характеристики, дадени от производителя, т.е. в процеса на реализация е вероятно да се наложи да се доуточнят стойностите на катодните резистори, нали все пак има разлики в партидите...
Естествено е, че ако се използва лампов усилвател, катодния повторител може да се елиминира, при положение, че входното съпротивление на усилвателя на мощност може да е от порядъка на мегаом... _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Последната промяна е направена от Daniel Petrov на Пон Авг 14, 2006 1:56 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Авг 15, 2006 11:27 pm Заглавие:
И версия номер 4, малко по наточена и с по малко изходно съпротивление... около 12мА аноден ток за 6Н6П...
Естествено, както и за предните схеми, вместо катодните резистори на първото и третото стъпало се слагат тримери и след настройката се заменят с постоянни резистори...
Нека да кажат и другите какво мислят, но за мене това е най доброто от всичко, което постнах дотука.
6С2П ще вкара макар и малко агресия в звука, на прима виста ще звучи много добре, но реално ще уморява след продължително слушане.
6Н3П в комбинация с 6Н6П е по универсалното решение за всякакъв вид музика. Пък и това са едни от добре свирещите триоди въобще... _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Сря Авг 16, 2006 7:12 am Заглавие:
Номер 4 и на мен ми харесва.
Аз бих пробвал и с 6С3П като изходна и една Е188СС входна пак като повторител.
Е188СС е много тиха лампа ако се изкопае от добър производител, чудесна е за входна на коректор където безшумността на входния триод е най-важен фактор.
Така целият коректор ще излезе 4 лампи само без кенотрона.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Сря Авг 16, 2006 10:16 am Заглавие:
Е188СС е трудна за намиране и ще откаже доста хора от начинанието.
6С3П за мен има същия агресивен привкус като 6С2П, но не е проблем да се оразмери същата схема за двете лампи...по късно ще го направя.
Може да се пробва и вариант, при който двата триода на входа са вързани каскодно (не SRPP!), след тях е пасивната корекция и допълнително стъпало общ катод на изхода.
При добро оразмеряване, от каскода (общ катод - обща решетка) ще се извади зверско усилване... _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Jan 24, 2005 Мнения: 1503 Местожителство: SF
Пуснато на: Сря Авг 16, 2006 12:50 pm Заглавие:
Daniel Petrov написа:
Може да се пробва и вариант, при който двата триода на входа са вързани каскодно (не SRPP!), след тях е пасивната корекция и допълнително стъпало общ катод на изхода.
При добро оразмеряване, от каскода (общ катод - обща решетка) ще се извади зверско усилване...
Съгласен съм
Вместо Е188СС може да се пробва 6Н23П-ЕВ каскодно - всяка втора или трета бройка е много тиха и се намира далеч по-лесно на приемлива цена. Принципно съм голям фен на музикалния характер на ЕСС88 и клонингите й
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Авг 17, 2006 8:59 am Заглавие:
Да, за да не "остава" звука в катода на лампата.
Трябва да е лоу мю последния триод, ще стане много голямо усилването...
6С3П е с голямо такова.
Аспарух каза, че 23П ще се представи по замазано от 3П, той е за използването на 3П в случая...
Каскода както според него, така и според мен ще се държи по подобие на триод с динамичен товар, т. е. има известни опасения за омазване на нещата.
Иначе е супер, шунтиращия кондензатор е само един в случая... _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Регистриран на: Jan 08, 2006 Мнения: 385 Местожителство: Бургас
Пуснато на: Пет Окт 13, 2006 8:32 pm Заглавие:
Реализирах схема номер 4 с тази разлика, че за изходна използвах Е88СС със съответното преоразмеряване на резисторите + кондензатор паралелно на катодния резистор. И със кондрнзатора който е 750 пф във корекцията свирна с неестественно пресилени високи, оказа се 4е трябва да е (при тези стойности на резисторите) 9.5 нф. Сложих 10. Даниеле, възможно ли е пак да си объркал някоя запетая (да кажем да е трябвало да напишеш 7.5 нф)? Иначе за звука - не може да става дума за сравнение със транзисторен. Заслужаваше си хамалогията.
П.С. Захранването не е с кенотрон поради две причини - липса на такъв и другата - имам готов траф със напрежения за диодно изправяне със средна точка. Иначе отоплението е с изправено. Събрал съм го във кутия от компютърно захранване, ще я облепя със корк и ще я лакирам. Ако някой се интересува от това как изглежда, мога да постна снимки.
Регистриран на: Sep 11, 2004 Мнения: 2573 Местожителство: София
Пуснато на: Съб Окт 14, 2006 10:00 am Заглавие:
Абе кат' те кефи, слушай го и със 100нФ, 75 микросекунди е корекцията според РИАА, ако си в час с математиката, можеш да си го сметнеш... _________________ Inspiration Audio IDS AG Department of High Tension Works
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети